Förening Tranemo

Tranemo PRO 60 år

Den 1 oktober 2019 firade PRO Tranemo sitt 60 års jubileum i Limmareds Folkets hus

Mocca och gräddtårta
PRO fanan som fortfarande används vid jordfästningar

Gamla PRO fanan

PRO Tranemo 60 år

1 oktober 1959 bildades PRO Tranemo

Till ordförande valdes Georg Andersson, kassör blev Conny Kindblom och sekreterare Gerda Petersson, Inträdesavgiften var 50 öre och årsavgiften 3 kr.

1961 valdes Ragnar Davidsson till ordförane, den andra i ordningen, han satt till 1967 då blev häradsdommare Ivar Petersson ny ordförande. 1974 valdes Torsten Lundqvist som nummer 4, nr 5 blev Togo Lundqvist och nr 6 Rudolf Johansson, han valdes inte på årsmötet utan på ett efterföljande möte, 1985 valdes Gösta Danielsson till ordförande som nr 7, PROs ordförande nr 8 blev Ralph Ödman, nr 9 Gillis Davidsson 2003 då han avled på hösten 2008 valdes nuvarande ordförande in, Anita Mårtensson.

Lennart, Lillemor Åke

2010 tävlade vi för första gången i PRO Vetarna, det var mot Hillared, laget bestod av Lennart Johnsson, Lillemor Johansson och Åke Mårtensson, sedan dess har vi tävlat varje år med varierande resultat. De senaste åren har laget bestått av Lennart Johnsson, Eiwor Lundberg och Åke Mårtensson Lagledare var Karl-Eric Dahl

Gösta Danielsson 90 år

2016 fick vi en stor bildskatt av förre ordföranden och journalisten vid numera nedlagda Västgöta Demokraten (VD) Gösta Danielsson, foton som han tagit under c:a 20 år i PRO. Dessa album finns i ABF lokalen i Tranemo.

Tröjor, Sockar och filtar till Kernobylbarnens oas

Tröjor sockar och filtar

2011 startade vi ett stickcafe i terapin på Gudarpsgården, vi kör sammankomsterna som studiecirkel i ABFs regi, Våra alster lämnar vi till Kernobylbarnens oas i Gnosjö och Åsenhöga

Under många år har PRO Tranemos friskvårdsgrupp haft sittgympa på förmiddagarna på Gudarpsgården. Gruppen har också ordnat en hemlig resa i maj varje år