Förening Limmared

Vår historia

Här kan ni skriva om föreningens historia och hur allt började.

Det som vi i dagligt tal kallar PRO LIMMARED hette vid bildandet av föreningen den 22 augusti 1946 Limmareds Pensionärsförening u.p.a. Fortfarande är det registrerade namnet Limmareds Pensionärsförening PRO. Men det används endast i officiella sammanhang.

PRO LIMMARED har cirka 250 medlemmar och bedriver en omfattande verksamhet med ett brett utbud av aktiviteter. Som exempel kan nämnas Gymnastik, Boule, Vattengympa, Handarbetsgrupp, Line-Dance, Trivseldans och Musik-Café.

Vi gör också resor till olika mål, både långa och korta i såväl egen regi, som distriktets och riksorganisationens resebyrå GRAND TOURS.

Vi träffas på medlemsmöten varje månad utom juli och december. I januari har vi julfest, i maj friluftsmöte och i november ”Försmak på julmaten”

Vid mötena har vi ett varierat program med kortfattad information, någon form av underhållning, kaffe och smörgås, samt avslutar med lotteri eller bingo.

Vi är ägare av Folkets Hus i Limmared och har därmed lokaler för uthyrning i olika sammanhang passande för såväl föreningar och privata arrangemang.

Om den här kortfattade presentationen av vår verksamhet lockar till ett intresse för medlemskap i PRO LIMMARED ta då kontakt med någon av styrelsens medlemmar som finns angivna på en annan plats på hemsidan.