Förening Svenljunga

PUB-afton 23. augusti

PRO Svenljunga hade den 23 augusti uppstart inför hösten med Pub-afton på Steak House i Svenljunga.

En speleman från Göteborg stod för underhållningen, tyvärr hade hans sångfågel fått förhinder. Men en bra karl reder sig själv och det gjorde han med bravur. Vi var ett 25 tal medlemmar som hade hörsammat kallelsen och fanns på plats för att njuta av både pizzabuffén och underhållningen. Stämningen i lokalen var hög och alla verkade trivas med både mat och att umgås på ett lättsamt sätt i stort sällskap. Många av våra medlemmar som har svårt att ta sig ner till vår lokal tycker att sådana här tillställningar i markplan är guld värda, så vi kommer att försöka göra något igen kanske ett julbord kan locka vi får väl se vad som händer och sker. När sedan kvällen var över var det många som stannade på utsidan och diskuterade om hur trevligt det varit innan vandringen hemåt började. Styrelsen fick många fina ord för arrangemanget, så nu tar vi tag i nästa som blir studiebesök på Överlida ljus den 9 oktober. Styrelsen vill också tacka alla goa människor som hjälpte till att skapa en för oss gör go kväll.

Vid pennan, Gerhard Johansson Foto: Mogens Bendtsen