Förening Svenljunga

Julbord Steak House

Torsdagen den 5 december var det julbord på Steak House för medlemmarna i PRO Svenljunga.

Ett tjugotal medlemmar hade hörsammat kallelsen och kom för att ha en trevlig kväll. För musiken under kvällen stod PRO Svenljungas egna DJ Mogens Bendtsen. Mogens skapade en underbar stämning med sitt urval av stämningsfull musik, och efter att vi blivit bjudna på ett glas glögg och Mauno hade hälsat oss välkomna, var det dags att attackera de framdukade godsakerna som hör ett julbord till. Det syntes bara nöjda och leende ansikten i lokalen när vi njöt av maten, det som kändes skönt var att stämningen var varm och trevlig i den gemenskap som vi hoppades att denna kväll skulle ge oss. Kvällen fortskred på ett trevligt sätt så när det var dags att gå hem så kändes det att kvällen varit fantastiskt fin, och de flesta såg fram mot nästa trivselträff.

Vid pennan Gerhard Johansson , Foto: Elin Bendtsen