Samorganisation Mark

Foton från föreningarna

Här lägger vi in foton från våra föreningars verksamheter och aktiviteter. Skicka till karin.granberg@telia.com

Örby PRO-kör underhåller på ett äldreboende

2023 mars - Örby PROkör underhåller på äldreboendet på Malmsäter. Det var mycket folk, glada skratt, allsång, prat runt kaffebordet - ja, mycket trivsamt och uppskattat.

Träffen, en ny cirkel i Örby

2023 feb - Den nya cirkeln Träffen startade i Örby i sep 2022. Ett par stycken kom på de första träffarna. Nu, feb 2023, får man knappast plats runt bordet.

Friluftsdag i Skene

2022 sep - PRO Skenes friluftsdag vid Hedgärdessjön lockade många pensionärer. Efter tipspromenaden smakade det gott med grillkorv, dricka, kaffe o kaka.

Norgeresan bjöd på vackra vyer

2022 aug - Samorganisationens resa till Norge bjöd på otroligt vackra vyer. Foto: M Frank

PRO-klassikern, simning vid Hedgärdessjön

2022 aug - Simning i PRO-klassikern vid Hedgärdessjön. Fyra damer var först på pltas och simmade 200 m . Vattnet var ljuvligt och kaffet smakade underbart efteråt.

PRO-kören har sommarträff på Hyltenäs kulle

2022 juli - Örby PRO-kör har haft sommarträff på Hyltenäs kulle. Först blev det lite sång i paviljongen, därefter blev det grillning. .Även sångarnas respektive fick följa med. Regnet hängde i luften men vi klarade oss fint.

Första sommarträffen på Anjougården

2022-2 juni, Första träffen i Anjougårdens trädgård där vi fikar och pratar. Vädret var inte det bästa, regnet hängde i luften. Det kom trots det nio kaffesugna personer samt en hund. Vi träffas varje torsdag kl 14.

Matcirkel i Sätila Hyssna

Ett gäng från PRO Sätila Hyssna, samlades för genomgång kring studiematerialet ”Må bra med mat hela livet”. Det är ett bra material som vänder sig till äldre deltagare. Materialet lockar till samtal om mat och må bra-tankar. Förhoppningen är att PRO föreningarna i Mark startar upp studiecirklar med detta material. Intresset från dessa glada PROare visar att detta är en bra satsning.

Vårserien final

2022 1/4: Idag spelades finalerna i inomhusserien. Det var A-, B- och C-finaler. A-finalen spelades mellan Tomas o Anne, Öxabäck som vann över Barbro o Håkan, Skene.. GRATTIS!

Vi lär oss att hantera hemsidan

2022 mars: Tre olika föreningar lär sig att hantera hemsidan. På första träffen lär de sig skriva på olika sidor. På nästa träff blir det att lägga in bilder.

Paus i bouleserien

2022 mars - vårens bouleserie pågår men här är det paus i spelandet. Boulare från Torestorp och Öxabäck tar sig en kaffepaus. Varje möte består av tre matcher.

2022 jan - Qigong, ny aktivitet i PRO Skene

2022 jan - PRO Skene har startat upp en ny aktivitet, qigong. 12 - 14 medlemmar har deltagit varje gång, en bra siffra. Gruppen håller till i Danskompaniets träningssal. Kulturhuset.

Vinteraktiviteter hos PRO VM

2021 dec - PRO Västra Mark träffas även på vintern och roar sig bl a med boule och korvgrillning.

Tjejgruppen uppträder på PRO Skenes julfest

PRO Skenes julfest där tjejgruppen spexade och sjöng sånger av Britt Spång

1 dec - PRO Skene har fått pröva på padel två förmiddagar på Padelzon, Skrålabäcksgatan. Det var säkert uppskattat .....

Dörrkransbindning hos PRO Västra Mark

25 nov - PRO Västra Mark träffades en kväll och band vackra dörrkransar. Efteråt smakade det bra med julgröt.

PRO Örbys sångkör redo för uppträdande

18 nov - PRO Örbys sångare är klara för sitt första uppträdande i år. ÄNTLIGEN! Här ska det sjungas på Örbys höstmöte.

På årets sista promenad bjöds det på pytt-i-panna värmd på muurikkan.

16 nov - Skenes sista promenad för året gick åter igen till Kullen, där det bjöds på en överraskning. Muurikkan värmdes upp och det bjöds på pytt-i-panna, köttbullar o korv.

Lokalserien i boule hösten 2021

Okt-nov 2021 - Lokalserien i boule pågår. Det är inte så många lag som tidigare men det vet vi ju vad det beror på. Det är i alla fall sex PRO-föreningar som är representerade.

Kortspel i Västra Mark

2 nov 2021 - Det spelas plump i Västra Mark varannan vecka under mycket skratt. Då håller man till i Björketorp IF's klubbstuga.

Målarcafé PRO Kinna

PRO Kinna har sitt målarcafé på onsdagar i PRO-gården. Säkerligen en mysig aktivitet med skaparglädje.

PRO Örby på höstpromenad

27 okt - PRO Örbys promenadgäng på väg upp till Hyggs-Antons torpruin i Stämmemad. Han var en känd fiolspelare, levde 1836-1936.

Curling  med PRO Kinna

Okt -21, PRO Kinna har startat curlingträningen i Skyttecentrets lokaler, Skene. Snart börjar curlingserien så det gäller att vara lite förberedd.

Efterlängtad pubafton i Fritsla Folkets Hus

15 okt - Efterlängtad PUB-afton i Fritsla med darttävling, musikquiz, underhållning av Sörbom/Jageby, plockmat, kaffe och kaka. En mycket uppskattad afton!

PRO Kinna har promenerat runt Hedgärdessjön

11 okt, PRO Kinna har promenerat runt Hedgärdessjön, Skene, en vacker slinga på ca 4 kilometer.

Distriktsfinal PRO-vetarna

22 okt - I distriktsfinalen i PRO-vetarna deltog bl a Horreds duktiga lag och lagledare vid deras bord var PRO Kinnas lagledare. Finalen gick i Limmared

Friluftsdag vid Hedgärdessjön i Skene

21 sep, PRO Skene friluftsdag vid Hedgärdessjön som lockade flera nya medlemmar.