Förening Horred

Torsö Brommö i Vänern 28 maj 2024 i samarbete med Resemakarn.1250:- per person

Välkommen till en färgsprakande resa med många glada skratt, sanningar och skrönor bla. "torsövargar""sotepinnar"och "koffa". Vi gör som öborna och åker den 953 meter långa ståtliga bron över till Torsö. Vänerns största ö med 22 tusen öar kobbar och skär. Vi möter upp våran guide för dagen och fikar vid bygdegården. Besöker hembygdsmuseet med kägelspel och hantverksmarknad. Besök vid fågelökapell och tar sedan bussen över med färjan till Brommö, som är ett bilfritt paradis och ett av skaraborgs intressantaste natur och friluftsområde med ett rikt fågelliv. Tid för lunch på Laxhall och vi får träffa "koffa". Vidare till Torsösnipans vänner som visar gamla båtbyggarverkstan mm. Åter till Torsö och guiden tackar för denna gång. Åter till våra hemorter och vi stannar för busskaffe med dopp på vägen.

I priset ingår: Bussresa, lokal guide,förmiddagskaffe med smörgås, lunch med kaffe och kaka, busskaffe med dopp.

Påstigning: 06.25 skene skrålebäckens pendelparkering. 06.55 Bollebygds, jvst. 07.20 Borås ,Gina tricot och 07.30 Gånghester, ICA

Anmälan senast den 24 april till reseansvarig Ann-Christine Sjöstrand tel. 070-932 06 90 eller till Carina Holmin 076-0234327 inbetalning till Banggiro: 130-9061 senast den 5 Maj.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

https://www.ticketmaster.se/event/649263?ORIGIN=Web5 Länk till annan webbplats.

Specialerbjudande för medlemmar i PRO Södra Älvsborg Tomas von Brömssen 3 maj 2024 på Åhaga i Borås

Specialerbjudande för medlemmar i PRO Södra Älvsborg

PRO - Pris 450kr/person (ordinarie pris 650 kr)

OBS! Kan endast beställas via länken ovan.

Tomas von Brömssen. Vad finns kvar att säga? Den här nyblivna 80-åringen tröttnar aldrig på att möta sin publik och här samlar han ihop sig till en riktig festkväll! En helafton full av musik och skratt, varvat med tankar från ett liv i ständig förändring.

Med sig på scen har han sin nya parhäst, sångerskan Evelyn Jons. Eller vänta…är hon hans dotter…? Men varför har vi aldrig fått träffa henne tidigare…? Oj, det verkar som de har en del att reda ut… Och inte tänker han väl sjunga musikal…? Men Pappa!

Missa inte en av vår mest älskade skådespelare i den här roliga och varma musikföreställningen! Välkommen på födelsedagskalas!

Medverkande: Tomas von Brömssen och Evelyn Jons

Musiker: Gitarr: Per Hovensjö, Piano: Rickard Åström, Bas: Fredrik Bergman, Trummor: Per Boqvist

Arrangör: Stjärnkvällar/Fingerspitz AB

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Västtrafiks zonkarta kan du se längre ner på denna sida.Vårt område är C.