Förening Viskafors

Uteaktivitet

PRO Hälsosam

Den 21 okt 2020 samlades ett 35-tal PRO-are vid Storsjögården/Fiskestugan för att njuta av en uteaktivitet, nu när vi PRO-are inte kan träffas på sedvanligt sätt med våra medlemsmöten. Vi får allt säga att vi hade tur med vädret och startade med en trevligt arrangerad tipspromenad därefter fick vi njuta av skön musik av lokal trubadur Lars Andreasson - samtidigt är grillen tänd och med livlig aktivitet med alla korvar som grillas - i pausen för musiken så fick höra en intressant berättelse av Jan-Åke Brorsson om textilbygden och hur Storsjön dämdes upp för att kunna försörja fabrikerna med vattenkraft som leds ner till samhället via en grävd tunnel. Det avslutades med ytterligare lite musik ock egen fika - lotter såldes och vinnarna presenteras nedan.

Vinnare av tipspromenaden blev Kent Johansson 9 rätt - och som glad tvåa kom P-A Sjöholm 8 rätt - trea Jan-Åke Brorsson.
Vinnarna på lotteriet blev Brorssons barbarn - Inger Brorsson - Anita Algotsson - Gudrun Skoglund - vinnare av skiljefråga Majvor Höglund. Vi tackar Karl-Erik Lindkvist för arbetet meed tipsfrågorna + övriga som hjälpte till.

Text och bild: Rolf Magnusson

Samling runt grillen för musikunderhållning och berättelser