Förening Sandared-Sjömarken

Vår historia

PRO SANDARED-SJÖMARKEN bildades 1963

En lördag i februari månad 1963 inbjöds pensionärerna i Sandared och Sjömarken till en sammankomst i församlingshemmet i Sandared. För inbjudan stod SPR i Borås.

Meningen med sammankomsten var att försöka bilda en pensionärsförening.
En interimsstyrelse valdes där bland annat Edit Jönsson ingick. Alvar Frostholm från Sjömarken medverkade som rådgivare.
Lördagen den 16 mars kallades till första mötet i Sandareds skola. Detta möte var man tvungen att ställa in på grund av mycket snö därtill mycket kallt väder.
Den 16 maj kallades till ett nytt möte.Då beslutade man att bilda den nuvarande föreningen Sandared-Sjömarkens Pensionärsförening.
Följande valdes: Ordf Edit Jönsson, Sekr Ernst Spångberg, Kassör Ingrid Flodin. 18 personer anmälde sitt intresse vid första mötet. Avgiften skulle bli 4 kr.

Vi är numera 250 medlemmar från Sjömarken, Backabo och Sandared