Förening Dalsjöfors

2-dagarsresa till Dalsland 9-10 september.

Vi startar från DalsjöforsFolkets park 9/9 2024 kl 8:15. Färden går direkt till Långbron i Dalsland,där vi stiger ombord på kanalbåten för en färd på ca:3 timmar till Håverud. Under färden blir vi serverade en lunch som består av varmrökt lax,sallad,kall örtsås,potatis,smör och bröd,lättdryck.Den som önskar annan mat måste höra av sig snarast då det är begränsade resurser på båten till utbyte av meny. Väl framme i Håverud fortsätter vi färden med bussen till Steneby där vi gör ett uppehåll för en fika. Därefter fortsätter vi till Baldersnäs där vi övernattar, fri tid tills kvällen, kl 18:30 då äter vi en trerätters middag. Dag 2. Efter frukost åker vi till Ed för att besöka ett motormuseum för den som vill, här finns också möjlighet att besöka en secondhandbutik. Vi fortsätter sedan till Fjällbacka där vi äter lunch på en golfrestaurang. På eftermiddagen besöker vi akvarellmuseet i Skärhamn, här finns också möjlighet till fika.

Kostnad för denna resa är endast 2700 kr./person i dubbelrum. Enkelrum 600 kr tillägg. Anmälan senasr 24-08-11. för info. och anmälan hör av dig till Gunvor tel:0706 28 47 73. Betalning görs på PRO RESEKONTO B:g 5283-7481 eller Swich: 1235178033. ange NAMN och RESA vid inbetalning. Betalning senast 24-08-18. I resans pris ingår Dag 1 Buss,kanalfärd,lunch,fika,trerätters middag,övernattning. Dag 2 Frukost,lunch, Akvarellmuseum. Väl mött önskar Resegruppen.

Här kan ni berätta mer om föreningens verksamhet.