Förening Vingåker

Årsmötet den 28 februari 2024
Ordf. Göran Johansson öppnade PRO:s årsmöte helt i enlighet med stadgar och traditioner.Efter parentation, Spelade Irma Dahlberg och Benny Bäck ett högtidligt och värdigt musikstycke. PRO:s sångkör ramade in årsmötet med mycket sångglädje och välljud.
Göran överlämnade klubban till Göran Tinglöv från Eskilstuna och Kristina Molberg som ledde årsmötet som var bra förberett. Styrelsen omvaldes med Berne Karlsson som välkomnades med applåder. Kassören B-M Lindström föredrog kassan och revisorn Sven-Arne Pettersson föreslog ansvarsfrihet eftersom kassan varit väl förd.
De uppmärksamma kunde dock se att att kommunen ger mindre bidrag i år än tidigare trots att alla pratar om betydelsen av aktivitet är bra för att bryta ofrivillig ensamhet. PRO:s verksamhet är riklig boule, linedance, kassta påse och mycket annat finns Kaffe och Glögg aftnar samt korvgrillning. Ska börja med Bridge nu också . Resor ut i det blå och Räkbåten är också mycket populära aktiviteter.
Valberedningen Hasse Hedman föreslog kandidater till alla uppdrag.
Inger Lindfors rapporterade från Regionens problem med vattenbassängen på Kullbergska samt neddragning på de demokratiska plattformarna som drabbar pensionärernas insyn i Regionen. Årsmötet avslutades med att kaffegruppen bjöd på smörgåstårta och kaffe.
Samt avtackning av Lars -Ove Wåhlberg och mångårige revisorn Stig Olsson .

Text Bengt Olausson