Förening Oxelösund

Reseträff 200303

I årets Reseträff på Cinderella den 3-4 mars deltog ca 350 pers från PRO Sörmland och från Oxelösund 56 pers.Träffen arrangeras årligen av Resekompaniet i Eskilstuna. Som vanligt fick vi våra hyttnycklar levererade till bussen av Linda och kl 18.00 serverades en 2-rätters Skeppsmeny. Vi åt torskrygg som uppskattades. Sedan bjöds det på en välkomstdrink i nattklubben och presentation av personalen från Resekompaniet samt underhållning av gruppen The Four Fantastic – fyra mycket välsjungande män. Kvällen hade många aktiviteter att bjuda på med dans både i nattklubben Etage och i caféet Melody. Vi kunde även delta i Tony Irwings dansskola om man önskade. Följande dag träffades vi i konferensavdelningen där Resekompaniet presenterade sina resor och speciellt resan till Västergötland. Vår naturguide Nicklas Fällström visade vackra bilder från trakten kring Hornborgasjön vid olika årstider och berättade om platserna vi ska besöka i sommar. Leone från Viking Line presenterade resan till Hangö den 30 aug. Efter en något ”gungig” hemresa väntade bussarna på sina resenärer för transport till resp ort. Det var en mycket lyckad och uppskattad resa och alla tycktes vara nöjda. Karin tackade sina resenärer och berättade om kommande resor.

Karin Yngve

Två glada deltagare från Reseträffen Foto: Göran Johansson