Förening Oxelösund

PRO Oxelösund firade 70 år

Vilken fest det blev! Vi var ett nittiotal gäster som hade samlats i Oxelösunds Motorbåtsklubbhus till fest den 11 april.
En festkommitté bestående av Marianne Karlsson, Inger Gabrielsson, Inger Selander och Karin Eriksson bjöd på förrätt, varmrätt och kaffe med kaka som smakade utsökt gott. De goda kakorna som de själva bakat var perfekta tillsammans med bakelserna.

När vi satt oss till bords drog kvällens underhållare, Lasse Lindberg, i gång med härlig allsång. Lasse underhöll oss sedan med sång och andra munterheter under kvällen. Gåvor överlämnades och tal hölls. En av kvällens höjdpunkter var när Lasse skulle försöka få Charlie Träder att spela Fritiof i sången Fritiof och Carmencita. Stämningen bland aktörer och publik var på topp. Lasse hann inte med att ge regi så de deltagande aktörerna agerad som de tyckte själva, till publikens stora glädje. På bilderna nedan ser Du, bland andra, publiken högljutt heja på aktörerna.

Ett stort tack till festkommittén och de deltagare som hjälpte till att göra denna kväll till en oförglömlig kväll.

Vid pennan Göran J
Webredaktör

Nu sätter vi oss till bords för en festkväll

Nu skall vi sjunga under ledning av Lasse Linbergs ledning

Nu är vi beredda på att sjunga

Festligt och gott

Inger Jonasson Sjödin PRO Distrikt Sörmlan överlämnar en gåva till Majvor Lundberg ordförande PRO Oxelösund

Ros-Mari Stockman Koch SPF Seniorerna håller tal

Marianne Johansson vinnare i dragningen på intrdesbiljetterna

Åke Thunholm i mitten har tagit hjälp av festkommiten i allsången

Frittiof, Charli Träder, i spelet Frittiof och Carmensita kommer inridande, på sin häst Leif Berg, efter ritten på Pampas.

Nu pågår dansen där Frittiof friar till Carensita. Visst är det härligt att även Frittiof häst få vara med i dansen.

Mera glad dans