Förening Tunaberg

2024

30 januari träffades ett 40-tal medlemmar för att äta sopplunch i Brukslokalen. Det serverades "Sörmlandssoppa" som smakade fantastiskt gott och till det hembakt bulle med ost. Efter maten spelades Bingo och några lyckliga vann en, två och tre PRO-lotter efterhand som rätta rader inföll på ens bingobricka. Sist drogs vinsterna för den stora lottringen med ytterligare några lyckligt lottade vinnare.

23 februari hölls årsmöte i Brukslokalen Nävekvarn. Ordförande Nånne hälsade alla välkomna. Mötet inleddes med parentationoch Kerstin F läste dikten "Det är vackrast när det skymmer" av Pär Lagerkvist samt Ingvar N spelade "Annas visa" av Leif Göras på sitt dragspel. Till mötets ordförande valdes Majvor Lundberg och till sekreterare Annette Frithz. Sedvanliga mötesförhandlingar genomfördes. Ingvar med sitt dragspel hade fixat allsångshäfte och fick alla att sjunga med till valda låtar. Därefter serverades kaffe med sockerkaksbakelse och mycket prat till det. Sist lotteridragning och allra sist tackades ordförande, sekreterare, diktläsare och spelman med blommor samt tack till bagerskor tillika kökspigor och lotteiansvariga.

Här kan ni berätta mer om föreningens verksamhet.