Förening Gnesta

Årsmöte och veteranvetartävlingen

Gnestaföreningen hade sitt årsmöte den 5 mars. Formalia var snabbt avklarat, sittande styrelse fick sin ansvarsfrihet och fortsatt förtroende. Därefter blev det kaffe med trivsamt småprat och lotteriförsäljning. Det var särskilt glädjande att så många medlemmar mött upp, lokalen var nästan fullsatt.

Dagen därpå, onsdag den 6 mars, stod Gnesta föreningen som värd för PROs tävling i allmänbildning, Veteranvetarna. Stjärnhov föreningen var våra motståndare. Gnestas lag bestod av Börje, Curt och Lisa, Stjärnhovs av Barbro, Ingegärd och Kjell. Stjärnhovs hjärntrust fullkomligt krossade Gnesta laget, de vann överlägset. Det är bara att önska Stjärnhov all lycka i den fortsatta tävlingen på distriktsnivå.