Förening Flen

Flens PRO bildades 1953.

Pensionärernas riksorganisation, PRO, är en partipolitisk och religiöst obunden organisation. PRO är Sveriges största mötesplats för pensionärer med cirka 300 000 medlemmar organiserade i lokala föreningar över hela landet.

PRO Flen är en av PRO:s lokala föreningar. Vi har (2023) cirka 370 medlemmar. Våra medlemmar bor i huvudsak i tätorten Flen.

Föreningens målsättning är att bedriva en verksamhet som aktiverar och stimulerar våra medlemmar och som därigenom skapar mötesplatser som kan bygga broar mellan gamla och unga och mellan personer från olika kulturer. Plan för föreningens verksamhet kommande år beslutas årligen på höstmötet.

Hos oss kan du utbilda dig genom deltagande i olika studiecirklar, göra gruppresor inriktade mot rekreation och kultur samt delta i olika friskvårdsaktiviteter. Läs mer om detta under fliken "Aktiviteter"

På våra trivselträffar som sker ett antal gånger per år i form av medlemsträffar i lokalen, PUB-aftnar, kräft/surströmmingsträffar mm.mm. Här kan du träffa nya människor och knyta nya kontakter. Våra trivselträffar är mycket uppskattade. På vissa av träffarna informeras om aktuella frågor inom PRO och frågor som rör oss pensionärer på hemmaplan. Vi håller också stadgeenliga möten, höst- och årsmöte.