Förening Ärla-Stenkvista
Gemenskap & aktiviteter
Publicerad:

Månadsträff mars i april

Mars månadsträff som hölls först 5 april bjöd på förstklassig underhållning i form av de välkända Rytterströms Trio.

Trion består inte helt oväntat av tre medlemmar, Björn ”Spiggen” Gannevi, Elisabeth ”Bettan” Andersson och kapellmästaren Hans ”Hasse” Rytterström. Efter att ordförande Börje Sturesson hälsade alla välkomna startade Trion underhållningen med ”Hello Mary Lou” från 1961. Sedan följde en mängd låtar från 1960- och 70-talet med en härlig blandning och bra ”gung”. Hasse har skrivit många låtar till andra orkestrar där vi bl.a. fick höra ”Paloma Blanca”, ”Älskar, älskar inte”, ”Tänk om världen varit min” och ”Nu har det hänt igen”.

Efter det första underhållningspasset följde ”Fika med prat” varefter Hannele Ahlström avtackades från sitt mångåriga styrelsearbete med en blomma och de närvarades uppskattande applåd.

Rytterströms Trio som också fyllt på energidepåerna förgyllde mötet med ytterligare musik och sång till allas glädje. Vi hoppas verkligen att de har möjlighet att besöka oss igen med sitt fina framträdande.

Kerstin Möller hade som vanligt plockat ihop ett fint prisbord till lotteriet som hon med hjälp av Börje delade ut till de glada lotterivinnarna.

Så var det dags för Börje att avsluta och de drygt 60 deltagarna vandrade ut i den ovälkomna snöyran. Tack alla som kom och tack till de som anordnat träffen. Det är alltid lika trevligt.

Välbesökt månadsmöte.

Besökarna ägnar sig åt "Fika & Prat".

Hans "Hasse" Rytterström, Börje "Greven" Sturesson och Elisabeth "Bettan" Andersson.

Björn, Elisabeth och Hans spelar upp.

Hannele avtackas med en blomma.

Margareta Karlsson bär hem förstavinsten i lotteriet.

Text: Nisse Fält