Förening Ärla-Stenkvista
Gemenskap & aktiviteter
Publicerad:

Månadsträff 30 mars 2022

Onsdag den 30 mars samlades drygt 60 medlemmar i Ärla-Stenkvista PRO för månadsträff i Pingstförsamlingens samlingslokal i Ärla.

Ordförande Börje Sturesson hälsade alla välkomna varefter dagens underhållning tog vid i form av trubaduren Bengt-Olov Filmersson.

Det var fjärde gången Bengt-Olov besökte PRO Ärla-Stenkvista och tyvärr har han för avsikt att avsluta sin 60-åriga karriär som musiker i sommar, nu 75 år fyllda. Han bjöd som vanligt på vackra visor, mer eller mindre rumsrena historier och ett glatt humör.

Det gjordes paus i underhållningen med fika och prat runt borden innan underhållningen fortsatte med visor, historier och lite allsång. Sven Svensson avtackade Bengt-Olov med blommor och ett slöjdalster under publikens stående applåder.

Mona Andersson informerade om kommande resor som närmast består av en dagkryssning med Rosella 4 maj. Det finns i dagsläget 14 platser kvar på resan som avgår från Coop´s parkering med egen buss. Den planerade resan till Skagen är inställd på grund av dåligt intresse.

Börje Sturesson informerade om BBR-resors studiebesök på universitetet den 17 mars och om en visning av Växthuset Home & Design onsdag 20 april 2022.

Hannele Alström informerade om att det kommit en fråga om det finns intresse för en cirkel för kortspel.

Börje och Rolf fördelade lotterivinsterna på sedvanligt sätt bland vinnarna.

Tack alla som kom och bidrog till den trivsamma stämningen.

Börje hälsar alla välkomna.

Bengt-Olov Filmersson sjunger med inlevelse.

Deltagarna uppskattar underhållningen.

Många medlemmar har sökt sig till månadsmötet.

Allsång med "Räck ut din hand".

Sven tackar Bengt-Olov Filmersson.

Mona informerar om vårens resor.

Börje berättar om genomförda och kommande BBR-resor.

Agneta Olofsson var den första lyckliga vinnaren på lotteriet.

Text: Nisse Fält