Distrikt Södermanland

Kategorier:
Hälsa och friskvård
Publicerad:

Det är aldrig försent att börja träna

Professor Michail Tonkonogi var övertygande i sitt anförande om älder och träning. Distriktets aktivitetskommitté hade bjudit in föreningarnas friskvårdsansvariga för en inspirationsdag.

22/5 2024 genomförde PRO distriktets aktivitetskommitté en heldag på Åsa Folkhögskola. Temat för dagen var friskvård och att ge inspiration till PRO föreningarna i distriktet. Populär föreläsare var professor Michail Tonkonogi från högskolan Dalarna. Med kunnande, fakta forskning och humor inspirerade han oss till aktiviteter av olika slag. Oavsett ålder är det aldrig för sent att börja motionera. Helt otroligt vilka resultat forskningen visade.

Vi aktiverade oss med en tipspromenad och dagen avslutades med givande och lärorik information från folktandvårdens experter om munhälsa.

I samband med detta slår vi ett slag för motionsaktiviteten " Tränings PROmenaden" som lanserats nu i maj.

Inga-Lill och Michail

Inga-Lill Widlund hälsar välkommen och Michail Tonkonogy förbereder