Förening Lidköping

Verksamhetsplan 2021

För genomförande av styrelsens fastställda verksamhetsplan för 2021 förutsätts att FHM:s rekommendationer innehålls.

Föreningens huvuduppgift är att tillvarata medlemmarnas olika intressen och ha en omfattande verksamhet som ger en stor gemenskap samt verka för alla människors lika värde.

Vi ska ha medlemsträffar tio gånger under året, varav två skall protokollföras. Det ena är årsmötet i februari och det andra höstmötet i november, då budget, verksamhetsplan och medlemsavgift ska fastställas.

Två gånger på våren och två gånger på hösten anordnas PRO-träffar med bingospel. Vår- och höstfest planeras. Träff för nya medlemmar ska genomföras varje vår och höst och en födelsedagsfest på hösten för våra 85-90-95 och 100-åringar och äldre.

Vi ska delta i distriktets PRO-vetartävlingar.

Vi ska verka för en omfattande studieverksamhet i samarbete med ABF med utgångspunkt från medlemmarnas önskemål. Fler cirkelledare behövs. Sep studieprogram finns. Studieupptakt hålls i samband med en månadsträff på hösten och en uppföljning i januari.

Friskvårdsverksamheten ska utökas och nya aktiviteter ska startas.

Körsång , seniordans och stickcafé fortsätter som tidigare.

Reseverksamheten ska fortsätta som hittills med endagsresor och kanske någon flerdagarsresa samt kyrkobesök i samband med 1:a advent.

Kontaktombudsverksamheten är en viktig del i det medlemsvårdande arbetet. Fler kontaktombud behövs.

Föreningens hemsida och mejlutskick är en viktig informationskanal för våra medlemmar. Vi efterlyser dock medlemmarnas bidrag till hemsidan.

Vi ska verka för att antalet medlemmar ökar och vi ska stärka föreningens ekonomi bl a genom olika lotterier.

r kan du berätta om din förening eller verksamhet.

Här kan ni berätta mer om föreningens verksamhet.