Förening Lidköping

Från PRO Lidköping finns

Margareta Karlqvist tel 070-2737391

Ersättare är Jörgen Johansson tel 070-2910179

Har Ni frågor eller ärende som ni vill att vi ska ta upp i rådet kontakta Margareta Karlqvist i första hand. Se tel ovan

KPR SAMMANTRÄDER FYRA GÅNGER PER ÅR. Då diskuteras frågor som de olika pensionärs-organisationerna har aktualiserat. Även Omvårdnadsnämnden tar upp frågor, som rör pensionärerna i Lidköpings kommun. KPR får information om aktuella frågor som rör kommunen.

KPR har ingen beslutanderätt om att det skall bli på ett visst vis, men kan lägga fram synpunkter på de olika frågorna och komma med förslag.

Matfrågan är alltid aktuell inom hemtjänsten. PRO önskar att det skall finnas fler tillagningskök. Ex vis det nya äldreboendet vid biblioteket, som nu lagar all mat.

Anhörigvårdare-anhörigpeng för att den anhörige sköter om den vårdbehövande.

Det skall bli ändrade avgifter för de som har tjänster från kommunen. Det är inte fastlagt hur det kommer att se ut.

P g a att allt fler vill vara kvar i sin hemmiljö finns det gott om plats på äldreboenden. Därför stängs vissa platser, som vi har läst om i NLT.

Larmcentralen har flyttat till Ågårdens vårdscentrum. Rekryteringsenheten skall också flytta dit.

Här kan ni berätta mer om föreningens verksamhet.