Förening Örkelljunga

Mammasvik

PRO Örkelljunga

VÅR FÖRENING

Du som är ålderspensionär, förtidspensionär eller gift/sambo med sådan pensionär, är välkommen som medlem i PRO Örkelljunga.
Föreningen, som bildades 1957, ingår i Pensionärernas Riksorganisation, Skåne distriktet. Totalt i Sverige är vi drygt 400 000 medlemmar.
I Skåne c:a 46 000 och i Örkelljunga c:a 420. Vi är därmed den största föreningen i kommunen.

Vi är en aktiv förening som verkar för pensionärens rätt och som, utöver medlemsmöten och trivselträffar, anordnar ett flertal aktiviteter. Dessa kan ge ett innehållsrikt liv efter pensioneringen och stor gemenskap människor emellan.

Varje vecka o helgfri måndag träffas vi i PRO-Huset. Där håller vi våra omtyckta måndagsmöten, ofta med något aktuellt inslag.

Kom med oss du också och bli en gladare pensionär. Hjärtligt välkommen till vår aktiva förening.

PRO är en självständig, oberoende och partipolitiskt obunden organisation.
PRO:s uppgift är att, i landsting, regioner och kommuner följa och bevaka samhällsutvecklingen, skapa opinion för frågor som berör pensionärernas intressen och inte minst, vi ska genom våra aktiviteter (möten, fester, studiecirklar, friskvårdsaktiviteter etc) verka för att vi håller oss friska och unga även som pensionärer.

Copyright gäller för bilder och text i vår hemsida.