Förening Pildammen

Sammanslagning med PRO Lorensborg 2016

PRO Slottsstaden-Lorensborg

Under våren 2016 har PRO Slottsstaden och PRO Lorensborg gått samman till en förening.
Sammanslagningen har föregåtts av protokollförda medlemsträffar hos PRO Slottsstaden och PRO Lorensborg där medlemmarna i båda föreningarna enhälligt godkänt sammanslagningen av föreningarna.
Medlemsträffarna kommer att äga rum på Mötesplatsen Dammfrigården.

Ärende har behandlats av PRO Malmö Samorganisation, PRO Skåne som vidarebefordrat ärendet för beslut hos PRO Riks. Vår förening fick tillsänt sig PRO riks beslut 2016-10-18 enligt nedan:

PRO Skåne
Vasagatan 2
241 38 Eslöv

Angående sammanslagning av PRO Slottsstaden och PRO Lorensborg
Riksorganisationens styrelse har vid sammanträde den 12 oktober 2016 behandlat skrivelse från PRO Skåne med begäran om samgående mellan PRO Slottsstaden och PRO Lorensborg med nytt föreningsnamn PRO Slottsstaden-Lorensborg.
Riksorganisationens styrelse har beslutat godkänna att föreningarna går samman och att den nya föreningens namn är PRO Slottsstaden-Lorensborg.

Med vänlig hälsning
PENSIONÄRERNAS RIKSORGANISATION

Anita Ulveklint
e.u

Anita Ulveklint
Ledningssekreterare
Tel: 08-701 67 03, 070-675 64 70
e:post:anita.ulveklint@pro.se

Pensionärernas riksorganisation
Box 3274, 103 65 Stockholm, Adolf Fredriks Kyrkogata 12, 1 tr.
www.pro.se Länk till annan webbplats.