Samorganisation Landskrona

KPR

Kommunala Pensionärs Rådet

KPR eller Kommunala Pensionärs Rådet

KPR i Landskrona är ett rådgivande organ som består av politiker och tjänstemän från omsorgsförvaltningen samt representanter från pensionärsorganisationerna. PRO har 3 ordinarie och 3 ersättare SKPF har 1 ordinarie och 1 ersättare SPF har 2 ordinarie och 2 ersättare SPRF har 1 ordinarie och 1 ersättare
Inför KPR-mötena träffas KPRs arbetsutskott som består av 4 ordinarie ledamöter.

Föreningarna bör utnyttja ledamöterna för rapporter och diskussion om KPR-frågor på medlemsmötena. Föreningarna bör också diskutera frågor som är viktiga att lyfta i KPR. Enskilda medlemmar kan också kontakta KPR-ledamöterna.

Ebba-gruppen har arbetat med prissättningen av lunch på träffpunkterna. Resultatet blev en subvention för pensionärer med 34 kronor per dag vid köp av häfte med 10 kuponger. Ett häfte kostar 640 kronor, enstaka luncher 100 kronor.