Förening Sandvången

Utfärd: Ut i det blå

Månadsmötet den 13 juni blev en utfärd ut i det blå

Personer framför träd

Den 13 juni åkte vi på en trevlig utfärd " Ut i det blå"
Vi samlades redan klockan 07.45 och klev på bussen. Vart vi skulle var det bara färdledaren Gunn Månsson som visste samt busschauffören.

Första stopp blev det hos Alby Härads Hembygdsförening " Krubbemölla som har anor från mitten av 1500-talet
Här fick vi en föreläsning om den gamla vattenkvarnen och parken samt kaffe och en frukostbulle

Efter det gick färden till Onslunda Borstmuseum där vi kunde se hur man bodde förr i tiden, samt kunde de som ville köpa handtillverkade borstar av olika slag

Då det blev middag så åt vi på Brösarps Gästgivargård. Det blev en mycket god kyckling

Sen åkte vi mätta och belåtna vidare till dagens sista besök som var Hallsbergsgård och museum i Färs Härad. Här fick vi höra berättelsen om en stenhuggare som hade tillverkat en massa fantastiska inskriptioner på en massa stenar. Vi hade även turen att se en stork som hade valt gården som sitt revir. Här blev det en del goda kakor och enligt mig ett mycket gott kaffe. Efter detta besök körde vi hem nöjda och trötta efter alla upplevelser.

Vill passa på att tacka reseledaren Gunn för en mycket trevlig utfärd