Förening Härslöv

Julsamkväm Tisdag 7 december

PRO Härslöv har haft medlemsträff med Julsamkväm den 7 december 2021. Vi var ett 30-tal medlemmar, som deltog i detta. Ordf. Anne-Marie Nilsson hälsade de närvarande välkomna. Hon vände sig speciellt till Ingvar Andersson och Jarl Stanley, som skall underhålla oss med sång och musik.

Månadens citat: En människas liv kan indelas i tre stadier: ungdom, medelålder och ”gud vad du ser bra ut” / Red Skelton.

Ordf. tackade även Ingvar Axelsson med en gåva, för hans stora engagemang i ”Ingvars Lunch”.

Vi startade med en enkel jultallrik med ägg och sill etc. Därefter blev det småvarmt, som smakade gott denna kyliga decembereftermiddag. Vi avslutade måltiden med Ris á la Malta. Sedan blev det musikernas tur att underhålla oss med sång och musik och det blev även tillfälle till allsång av kända melodier. Några dansanta PRO-herrar passade också på att ta en svängom med damerna. Stämningen var på toppen.

Vi drack sedan kaffe och åt hemgjord mussla med sylt och grädde. Det blev även dragning i det stora lotteriet med skänkta vinster. Vi lottade också ut julstjärnorna, som prydde borden.

Därefter skildes vi åt efter att ha haft en trevlig och givande eftermiddag.

Nästa medlemsträff blir tisdagen den 11 januari kl. 13.00. Då kommer Svalövs PRO-kör och underhåller oss med sång och musik.

Anita Svärdh