Förening Härslöv

”Ingvars Lunch” hösten 2023

Vi fortsatte även hösten 2023 med aktiviteten ”Ingvars Lunch”, som har blivit populär bland våra medlemmar, att man på ett enkelt sätt kan träffas och umgås. Många, som sitter ensamma hemma, uppskattar att komma ut bland likasinnade över en bit mat. Har man inte själv möjlighet att köra, finns det alltid andra, som har plats över i sin bil.

Vi har i höst träffats vid följande tidpunkter och platser: 18 september då vi besökte Kompassen Mat & Bar, Nedre Gatan 97 (f.d.Hamnens Hörna), därefter den 23 oktober Rosenbergs i Åstorp och till sist den 20 november då det var Mythos på Norra Långgatan i Landskrona som blev den sista för 2023.

Totalt har 68 personer deltagit i detta lunchfirande, dvs ca 23 personer vid varje lunchtillfälle.

Vi gör nu uppehåll över jul, nyår och trettonhelgen, men räknar med att träffas igen i slutet av januari. Vi kommer att fortsätta så länge våra medlemmar ställer upp och kommer. Det har blivit en naturlig samlingspunkt att träffas över en bit mat och ha det trivsamt.

Anita Svärdh