Förening Härslöv

Boule 2023

Boule och Korvgrillning

Den 16 maj 2023 började vi boula ute vid Vadensjö Byastuga. Vi träffas numera kl. 16.00 p.g.a att man renoverar den. Trots att det varit en byggarbetsplats har vi kunnat träffas och boula varje tisdag sedan dess, utom en gång när det regnade, då fikade vi inomhus istället.

Den 25 juli, som för övrigt var 11:e träffen i år, fixade vi till det lite extra med korvgrillning efter boulespelet. Vi var 20 st PRO-are som kommit. Ett par av våra medlemmar ställde upp med sina el-grillar och hjälpte till med att grilla. Alla njöt både av den goda korven med tillbehör, men även av det fina vädret, så alla bara satt och trivdes och ville knappast köra hem.

Detta kom även att bli den sista bouleträffen för 2023. P.g.a fortsatt renoveringsarbete av byastugan, har vi inte längre tillgång till vatten och toalett.

Totalt har 165 personer boulat denna säsong, dvs 15 personer /tillfälle.

Vi vill också framföra ett tack till vår bouleansvarige Lennart Nilsson, som ställer upp och håller banorna i ordning, för att vi skall kunna spela.

Anita Svärdh