Förening Härslöv

Våra boulespelsträffar under säsongen

Boule

Vi har i år, dvs 2022, träffats i Vadensjö vid Byastugan och boulat om tisdagarna. Vi träffades första gången den 26 april och höll på till 20 september. Det blev således 5 månader med totalt 18 ggr. Träffarna har varit välbesökta med ca 15 personer varje gång. Flera av våra medlemmar har boulat både 15, 16 och 17 ggr, vilket förstås gläder oss. Vädrets makter har varit oss nådiga, så vi har bara behövt ställa in en gång. En gång hade vi korvgrillning efter att vi boulat. Då var vi 21 personer, som deltog i detta med liv och lust i det fina vädret. Några medlemmar bistod med el-grillar och fixade korvgrillningen. Vi tackar alla som kommit till oss och boulat eller bara fikat med oss och deltagit i gemenskapen. Ett tack skall även riktas till vår bouleansvarige, Lennart Nilsson, som troget har ställt upp alla gånger där ute med att räfsa och hålla banorna spelbara.

Anita Svärdh