Förening Bjuv

10 april 2024

10 april 2024
.

Den 10 april träffades några PRO-are för att plocka skräp i Tivoliparken. Det gick snabbt att fylla ett antal säckar med allt mellan kläder o skor till hundbajspåsar. men fint blev det.

Påskfest på Solträffen 22/3
.

Seniorsångarna från PRO underhåller när Solträffen har påskfest.

Arlövsrevyn 7/1 24
.

En trevlig dag med lunch på Lillgården i Åkarp och Arlövsrevyn som dessert. En mycket trevlig föreställning med många skratt. Glada och nöjda PRO-are på bussen tillbaka.

Luciafirande i lokalen
,

Lucia firades med glögg, lussebullar och pepparkakor. Tack till lucior och tomtar från Kullerbyttans förskola som sjöng julsånger för oss. En fin och stämningsfull förmiddag.

Julbord 8 december -23

Fredagen den 8 december åts det julbord på Söderåsens Värdshus. Förutom god mat bjöds det också på julsånger av seniorsångarna. Stämningen var god bland de drygt 50 PRO-are som deltog.

PRO-kören 30/11
,

Den 30 november fick vi sprida lite glädje och julstämning hos de boende på Kungshult i Helsingborg med julsånger. Mycket uppskattat.

Dubbeltura 8/11
.

Idag var det åter dags för den populära dubbelturan. ca. 40 personer från Bjuv och Billesholm deltog, Rikligt med god mat och dryck, lotteri samt många trevliga PTO-are bidrog till en lättsam och trevlig stämning.

Varagården 20/10
,

PRO-kören sprider lite glädje för boende och personal på Varagården. Mycket uppskattat.

Pub-afton 20 oktober
.

Fredagen den 20 oktober var det Pub-afton i PRO-lokalen. Goda drycker med tillbehör tillsammans med lagom svår frågesport höjde stämningen.

Måndagscafé 25 september
.

Under månadens måndagscafé besökte vi Norra Vrams gamla prästgård och hembygdsförening med gruvmuseum. Kaffe med goda kakor och trevliga samtal avslutade eftermiddagen i PRO Lokalen.

Skånska mord
.

Den 13 september gjorde vi en fantastisk utflykt tillsammans med PRO Billesholm. En mycket duktig och påläst guide informerade om fruktansvärda mord och mördare som Skåne har upplevt i Hurva, Veberöd och Esarp. Vi fick också en god lunch på Lillgården i Åkarp samt eftermiddagskaffe med goda kakor som inramning till morden

Grillfest 8/9
.

Ett 50-tal glada PRO-are samlades till grillfest. Våra grilmästare gjorde ett mycket bra jobb och ett underbart sensommarväder höjde definitiv den redan glada stömningen,

Boule-tävling i Ekeby 30/8
.

Onsdagen den 30 augusti var vi inbjudna av PRO Ekeby till Kommunmästerskapen i Boule. Vädret var perfekt och humöret pä topp. Det serverades grillad korv och senare på eftermiddagen kaffe o kaka, i samband med prisutdelning Bucklorna togs hem av Bjuvs herrlag och Billesholms damlag. En mycket trevlig dag och alla var på solskenshumör.

18 juli Brukspelet Klippan

Den 18 juii samåkte vi i bilar från Bjuv till Klippan för att se Föreställningen Bruksspelet tillsammans med andra PRO föreningar. Fin upplevelse med god mat och en trevlig föreställning med mycket sång och dans.

"Sillafest" 16 juni
.

Ca. 60 medlemmar firade tidig midsommar i trädgården vid PRO-lokalen. Vi hann med sill o potatis samt jordgubbar o glass när det började mullra och blixtra. Kaffet hanns också med innan det brakade loss på allvar och alla fick snabbt ta sig in. En del blev lite våta men vi är ett tåligt folk och alla var på gott humör

Pub-afton 9 juni

En lyckad PUB afton. med många glada PRO-are. Musik-quiz och frågesport höjde stämningen

Ärtsoppefest 21 april

Ärtsoppa och punsch intogs lokalen. Det var hög stämning och många glada skratt hördes.