Distrikt Skåne

Medlemsrabatt på Fonus

Visste du att PRO är delägare i Fonus? Det innebär att du som medlem i PRO också är medlem i Fonus. Det innebär att du får ta del av den medlemsförmån som ägarnas medlemmar har. I texten nedan kommer en kort beskrivning av Fonus och medlemserbjudandet samt länkar till både blanketten där man söker om rabatten och en länk till Fonus hemsida om du vill veta mer.

Fonus är inte ett vanligt företag. Fonus är en ekonomisk förening som ägs av ett stort antal föreningar och organisationer. De har i sin tur tusentals medlemmar runt om i hela Sverige.

Ägare och medlemmar är med och bidrar till Fonus utveckling. Medlemmars önskemål och synpunkter spelar roll för hur vi använder eventuell vinst och utvecklar Fonus vidare. Visst är det viktigt med god lönsamhet, men för Fonus är det inte det enda målet. Fonus ska framför allt vara till nytta för våra medlemmarna.

Alla medlemmar i Fonus ägarorganisationer har rätt till generösa förmåner hos både Fonus och Familjens Jurist. Några exempel:

• 500 kr prisavdrag vid beställning av begravning hos Fonus. Prisavdraget blir 750 kr om det finns ett digitalt registrerat Vita Arkivet för den avlidne.
  • 2 000 kr avdrag på gravsten för minst 14 000 från våra två största leverantörer av gravsten.
  • 20 % rabatt på priset för alla produkter och tjänster hos Familjens Jurist.

Fonus når du dygnet runt 0771-87 00 87

Länk till Fonus hemsida Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.