Distrikt Skåne
Publicerad:

Höstkampanj - Landskrona

PRO:s nationella friluftsdag 2022

Den 22 september hälsades alla 7 PRO-föreningarna i Landskrona kommun välkomna till Puls Arena, en mötesplats för föreningsidrott, träning och spontanidrott.

Arenan ägs av Landskrona stad och drivs av teknik- och fritidsförvaltningen. I huset finns teknik- och fritidsnämndens föreningsservice, kiropraktiker och osteopater, massage, föreningskanslier, Cityidrott, reception, cafeteria, skiduthyrning, rullskidcenter och gym.

Aktiviteter
Tennis, badminton, bordtennis, padel, gymnastik, parkour, seniorträning, schack, boule, bangolf, judo, karate, jujitsu, MMA, boxning/thaiboxning/shootfighting/BJJ nogi och tyngdlyftning. Finns även konferens- och utbildningslokaler till uthyrning, både för lite mindre sällskap och större.

Vi började med en tipsrunda med 13 frågor, som alla handlade om aktiviteterna i huset. Vi fick själva möjlighet att prova på bangolf, boule, styrka och balans, bordtennis, padel, mattcurling samt gåfotboll. Totalt deltog 110 personer.

Efter slutförd tipsrunda blev det prisutdelning, grillad korv med tillbehör, dricka samt musikunderhållning.

Därefter var det tid att vända hemåt efter en mycket lyckad och uppskattad dag.

Text: Britt-Marie Fridolf