Distrikt Skåne

Gemenskap och aktiviteter
Publicerad:

PRO Eslöv vann regionfinalen i PRO-vetarna

PRO Eslöv vann regionfinalen i PRO-vetarna och får därmed representera PRO Skåne i riksfinalen som avgörs i Stockholm 1 november.

I natursköna Hovmantorp, en ort belägen vid den idylliska sjön Rottnen drabbade 4 PRO-distrikt samman torsdagen 1 september.

Frågor och svar haglade genom luften, huvuden kliades och mer än en gång hördes en frustrerad deltagare muttra "det där visste jag väl" efter domaren gett de rätta svaren på en fråga.

Till slut stod det klart att laget från Eslöv i elegant stil tagit hem segern med bred marginal. Eslövs lag bestod av Lotta Johansson, Ingemar Lundström och Jörgen Mandelberg. Mona Mandelberg var "springare".

Hemsidan vill gratulera laget från Eslöv till segern och önskar dem lycka till i finalen.

Slutställning
1. Eslöv 31 p