Distrikt Skåne

Publicerad:

Möt Marianne Nilsson - PRO Skånes nya ordförande

Mitt nya uppdrag

För sju år sedan blev jag ordförande för PRO Vinslöv.

Jag hade många års föreningsvana men visste inte mycket om PRO. Mitt liv blev helt klart mer innehållsrikt med friskvård och trevliga sociala möten. Jag träffade gamla vänner och fick nya. Ganska snart förstod jag hur värdefull organisationen är för oss medlemmar. Därför är det mycket angeläget för mig att vi arbetar med medlemsutveckling.

Att vi i distriktet bistår föreningarna med de verktyg som behövs för att attrahera fler pensionärer att bli medlemmar. Vi ska fortsätta på den inslagna banan med att erbjuda utbildningar, träffa föreningarna, ge information, råd och tips. Vi ska stötta och hjälpa när det är problem, men också vara en betydelsefull länk mellan föreningarna och riksorganisationen.

Jag är både glad och stolt över mitt nya uppdrag.

Marianne Nilsson
Bild: Kurt Åke Lindhe