Förening Johannelund

Kategorier:
Publicerad:

Ordföranden har ordet!

Nu har det gått en tid sedan årsmötet då jag omvaldes som ordförande tillsammans med 3 nya styrelseledamöter det blev en utökning av styrelsen vilket är mycket positivt. Jag hoppas att det kommer att märkas när fler delar på arbetsuppgifter och kommer med idéer hur vi ska bedriva vår verksamhet.

Vi vet att många sitter hemma i sin ensamhet och mår dåligt samtidigt har vi svårt att nå alla med information om våra aktiviteter/resor via våra digitala kanaler med mail, sms och vår hemsida eftersom många saknar dessa eller inte uppgivit att man har till oss.

Vi får heller inte förlita oss på den digitala vägen för information utan vi måste använda den gamla beprövade vägen via våra kontaktombud som gör ett fantastiskt jobb med rätt stöd så därför gör vi en utbildning av kontaktombuden. Det är ingen lätt uppgift att vara kontaktombud och nå våra medlemmar den vägen heller eftersom samhället ser ut idag med telefonbedrägeri mot äldre så är rädslan för att svara i telefon ett hinder i verksamheten.

Nu ska jag inte vara pessimist när vi har fått en ny styrelse med stora förväntningar och våren närmar sig med utomhus aktiviteter, nya möbler vid boulebanan i övre Johannelund och vårfest i maj

Sköt om Er!
Lennart Johansson