Förening Johannelund

Gemenskap och aktiviteter
Publicerad:

Lucia med Julfest

PRO Johannelund hade Luciafirande och julfest den 14 december. Det var ett stort antal medlemmar som i Nya munkens aula fick uppleva ett fint och stämningsfullt Luciatåg från skolans musikklasser, de fick rungande applåder efter framträdandet och ordförande tackade musiklärarna med en liten present för deras och elevernas insatts. Festen fortsatte för de 120 deltagarna i matsalen med en stor jultallrik, efter maten sjöng vår kör både julsånger och annat, Rolf berättade också roliga vitsar mellan låtarna. Mycket skratt och applåder. Sammankomsten avslutades med kaffe och pepparkaka samt lotteridragning med många fina vinster. Slutligen tackade ordförande Olof Johansson alla för en trevlig eftermiddag och önskade God Jul och Gott Nytt År.

Vår fina sångkör "Våghalsarna"

Tomtarna Curt och Ola

Nu är det dags att inta Jultallriken

Fullsatt i matsalen