Förening Johannelund

Gemenskap och aktiviteter
Publicerad:

Månadsmöte

PRO Johannelund har haft sitt första medlemsmöte på nästan 18 månader p.g.a corona restriktionerna men nu är vi igång igen.
Ordförande Roland Johansson hälsade de 100 medlemmarna som kommit välkomna.
ABF Kent Gustavsson presenterade ett flertal exempel på lämpliga studiecirklar, vi startar en cirkel om smartphone inom kort.
Några rapporter lämnades bl.a en av medlemsansvarig att föreningen har 469 medlemmar och att vi fått 12 nya i år.
Föreningen bjöd på kaffe med bröd och trubadurerna Ola Lager och Olov Öberg minglade mellan borden och underhöll med musik på gitarr och fiol. Mötet avslutades med lotteridragning och ordförande tackade och meddelade att nästa möte är den 15 september.

Laila och Ingrid säljer lotter innan mötet

Kent Gustavsson från ABF presenterade olika studiematerial

Äntligen i gång med Coronasäker dukning

Trubadurerna Ola och Olov underhöll

Ingrid, vår studieorganisatör diskuter med Kent om studiecirklar

Idag blev alla bjudna på fika och vi fick en Trippelskraps-lott, hoppas någon vinner 1 milijon 😀.

Text: PRO Johannelund