Förening Johannelund

Publicerad:

Ordföranden har ordet - sommarbrev

Äntligen!

Jag hoppas att vi nu kan se ljuset i tunneln. Detta efter en mycket lång coronaepedimi där många av våra medlemmar varit, eller är drabbade.

Det är därför som PRO-Johannelund valt att följa hälsomyndighetens råd och anvisningar, inte ha någon verksamhet utöver vad som hälsomyndigheten rekommenderar. De har varit en svår period inte bara, för ensamma äldre, utan i stort sett alla våra medlemmar där avsaknaden av att kunna träffas och umgås med sina nära och kära satt sina spår.

Avsaknaden av våra PRO aktiviteter har också bidragit till att frågeställningar har väckts, som hur skall det gå, hur det skall bli.

På dessa frågor är ju svaren att PRO-Johannelund är en stor och stark medlemsorganisation med många medlemmar, samt att vi inte har några tvivel om att, efter en svår period är vi starkare än nånsin.

Samt att vår vetskap om att PRO-riksorganisation under pandemin fortsätter att driva våra hjärtefrågor, detta är ju också ett trygghetsbevis som vi alla ställer stort värde på.

Men nu när lättnader verka komma, om ljusare tider, får vi inte glömma alla de försiktighetsåtgärder som fortfarande är aktuella. Men nu skall vi förhoppningsvis igång med vår verksamhet.

Därför är också vår strävan att under sommaren och hösten genomföra den verksamhet som är med i vårt programblad gälla.

Vi startar därför upp med en Friskvårdsdag den 9 juni , då det blir bingopromenad och information om kommande verksamheter. Vi genomför friskvårdsdagen i Johannelunds centrum plaskdammen kl.13.00

Roland Johansson
Ordförande