Förening Johannelund

Gemenskap och aktiviteter
Publicerad:

Ordföranden har ordet

Till - Alla våra medlemmar.
Nu har verkligheten i corona-epidemin verkligen blivit mycket allvarlig.
Tidigt i höstas skrev jag under denna rubrik att en viss stabilisering och minskning av smittorisken var påtaglig med lättnader som följd av de rekommendationer som folkhälsomyndigheten föreslog, därför upptog vi viss nedlagd PRO-verksamhet.
I dag är situationen helt annorlunda med många nya fall av coronan samt en skenande smittspridning, därför har vi med tanke på medlemmarnas bästa, beslutat att ställa in all verksamhet för hela året. Styrelsen vill inte riskera att vår verksamhet bidrar till en ökad spridning av coronan, som skulle kunna få förödande konsekvenser bland våra medlemmar, samt konsekvenser för alla i vår närhet.
Hur det kommer att fungera efter nyår kan vi i dag inte veta, bara hoppas på att epidemin minskat och att vi så småningom åter kan ta upp vår ordinarie verksamhet, också att på det nya året genomföra tidigare inställda aktiviteter som studiecirklar resor samt underhållning som vi i år inte genomfört.
Jag förstår att styrelsen och våra förtroendevalda är medvetna om att när coronan släpper kommer våra medlemmar att efterfråga vissa delar av tidigare planerad verksamhet.
Jag förstår också att våra medlemmar har stor förståelse för att vi i dagsläget inte kan genomföra varken luciafirande eller några andra möten och aktiviteter.
Men vi följer Riksorganisationens råd och anvisningar samt stöttar vår gemensamma strävan att driva pensionärernas hjärtefrågor detta trots coronaepidemin.
Nu hoppas jag att vi under nästa år kan ta igen mycket av den verksamhet som vi inställt under 2020.

Jag vill också redan nu önska alla en God jul och ett Gott Nytt år.

Roland Johansson

Text: Roland Johansson