Förening Johannelund
Gemenskap och aktiviteter
Publicerad:

Notis i Corren

PRO Johannelund har deltagit i en riksomfattande friskvårdsdag, PRO hälsosam som genomförts i hela landet den 21 oktober. Det var ett 60 tal medlemmar som ställde upp och även icke medlemmar deltog i våra aktiviteter som började med att Friskvårdsansvariga Ann Forslund och Åsa Sjöblom och ordförande Roland Johansson hälsade alla välkomna och informerade om dagens program, alla uppmanades att iaktta FHM rekommendationer och att hålla avstånd och sprita händerna. Tyvärr blir det inga inomhus möten under hösten men promenaderna i Johannelund och vandringarna i Vidingsjö fortsätter, bridgen och slöjden pågår som vanligt bara deltagarna följer FHM rekommendationer. Efter informationen spelade våra utmärkta dragspelare en stund och de som ville fick gå en tipspromenad som idag innehöll frågor om citrusväxter. Alla bjöds på kaffe, bulle och kaka och mera dragspelsmusik, som avslutning delades priser ut till de tre bästa i tipspromenaden samt lottvinnarna. Flera av deltagarna tyckte att det var trevligt att få träffas och vill att vi hittar på fler aktiviteter där vi kan träffas under säkra former. Slutligen tackade ordförande alla deltagare och de som ansvarat för friskvårdsdagen för en trevlig eftermiddag. Gå gärna in på vår hemsida pro.se/johannelund för vidare information.

Finns även som referat under Friskvårdsdagen den 21 oktober -20.

Text: Olle Johansson, PRO Johannelund