Förening Johannelund
Gemenskap och aktiviteter
Publicerad:

Notis i Corren

PRO Johannelund har i sommar haft många olika utomhus aktiviteter, på måndagarna har ett tjugotal personer spelat Boule i övre Johannelund och en mindre grupp har vandrat i Vidingsjö, på onsdagar har en grupp promenerat i närområdet av Johannelund och på torsdagar har ett tjugotal spelat minigolf i Valla.
Vi har deltagit i Linköpingsmästerskapet i minigolf med 10 spelare och Sylvia Nilsson vann damklassen och Kjell Nilsson blev trea i herrklassen. Vid två tillfällen har vi anordnat mycket välbesökta friskvårdsdagar vid plaskdammen i Johannelund med tipspromenad och underhållning av våra duktiga dragspelare.
Promenaderna kommer att fortsätta så länge vädret tillåter och en fika utomhus går också bra.
En riksomfattande friskvårdsdag skall genomföras den 21 oktober, mera information kommer.
Tyvärr blir det tillsvidare inga medlemsmöten eller andra aktiviteter inomhus under hösten men så fort Folkhälsomyndigheten släpper på nuvarande restriktioner så kör vi igång.
Gå in på vår hemsida pro.se/johannelund för att se hur verksamheten blir framöver.

Text: Olle Johansson