Förening Strålsnäs

Vår historia

PRO Strålsnäs bildades 1976

PRO Strålsnäs

PRO Strålsnäs bildades 1976. Den första tiden samlades man i dåvarande Folkets Hus i Strålsnäs. Men 1977 fick man tillgång till torpstugan Lund på Åsbovägen i Strålsnäs. Den rustades upp till den festliga invigningen 1978.

Lund har förbättrats under årens lopp av medlemmar som delat med sig av sina yrkeskunskaper när de blivit pensionärer. Utöver själva huset så har vi även anlagt en boule-bana som vi använder varje vecka under vår-sommar-höst.

År 2017 får vi Lund som gåva av kommunen. Vi har nu möjlighet att göra lite större investeringar för att förbättra fastigheten. Det blir naturligtvis något dyrare, eftersom föreningen nu får stå för en del utgifter som kommunen tidigare har bekostat, t.ex. el och försäkringar. Men det är det värt.

Lund

Lund vinter FOTO: PRO Strålsnäs