Förening Wästerringen

Månadsmöte 13 november

Torbjörn Jansson varvade allsång med egna låtar

Torbjörn Jonsson

Torbjörn Jonsson sjunger "singback"

Ordförande Björn Magnusson hälsade oss välkomna till PRO Wästerringens möte 13 november Mötet inleddes med att Torbjörn Jansson varvade allsång med egna låtar.

Torbjörn Jansson kommer från Kilsmo i Östernärke. Han sjunger gärna dansbandslåtar och vill att vi sjunger med i texten eller dansar. Han bjöd på ett väl sammansatt och omväxlande program med många vackra låttexter. Vi fick t ex höra låtar av Sven Ingvars, Lasse Berghagen och Gunnar Wiklund men även medryckande danslåtar från vår ungdom. Vi tackade Torbjörn för det mycket trevliga programmet med en varm applåd. Sedan följde kaffe med hembakade bullar och kaka.

Vi fick tillfälle att hälsa fyra nya medlemmar välkomna till föreningen och till dagens möte. Björn informerade om att nästa träff blir äggbingo i föreningslokalen måndagen den 20 november kl 15.00. Onsdagen den 22 november kl 14.00 avslutas vår studiecirkel. Temat blir kända Örebrokonstnärer. Vi ska vara hos Arne Eriksson, Rödklintsgatan 8. Synnöve informerade om att vi serverar julsmörgås i föreningslokalen måndag 11 december kl 15.00. Vi får medverkan av barn från förskolan vid Mellringekyrkan. Alla hälsas varmt välkomna till de olika aktiviteterna. Margareta uppmanar alla att ta med lappar med information om föreningen som vi gärna får sprida. Styrelsen arbetar med vårens program och programblad kommer att delas ut under mellandagarna. Därefter vidtog lottdragning.