Förening Sport

Om PRO Sport

Vi är en liten förening för oss som gillar sport av olika slag. Vi tittar på idrottstävlingar av olika slag och gör studiebesök hos olika idrottsföreningar.

Vi är ca. 30 medlemmar

Välkommen till PRO Sport!

•I PRO Sport träffas vi som vill dela upplevelser i sportens värld med inslag av evenemang, föredrag och intressanta besök hos föreningar och sportarenor.
Att få uppleva sportsliga äventyr med varierande innehåll.

•Medlemmarnas intressen ska vara drivkraft för verksamheten som vilar på engagemang och medverkan.

•PRO Sport är ett komplement till föreningarna inom distriktet Örebro Län Du kan ha huvudmedlemskap i annan PRO-förening och bli så kallad föreningsmedlem i PRO Sport eller omvänt.

•Varje år hålls årsmöte och höstmöte, Vid sidan av dessa hålls medlemsträffar i anslutning till planerade aktiviteter.