Förening Örebro City

Månadsträffar 2024

Föreningens månadsträffar är andra måndagen i månaden (om det inte är helg) och vi träffas på
Södermalms Träffpunkt, kl 14.00 -16.15. Adressen är Skomakaregatan 4-6.

På månadsträffarna informeras om aktuellt från PRO distrikt och samorganisation, aktiviteter och
resor. Även info från samrådsgrupper tillsammans med kommunen och regionen i äldrefrågor, hälsooch sjukvårdsfrågor, försäkringar, pensionärers ekonomi, boendefrågor konsumentfrågor mm.

Kostnad för inträde på månadsmötet, kaffe och underhållning är 40 kronor.

Lotteri med fina vinster varje gång, 4 trälotter/20 kronor. Även Trippelskrapslotter finns att köpa

Anmälan: Oftast är det bara att komma till månadsmötet men ibland behöver att du anmäla dig
(t ex då vi på serveras mer än kaffe). Krävs anmälan framgår det vid respektive aktivitet.

Hösten 2024
Måndag 9 september
Utöver information enl ovan kommer trubaduren/författaren/poeten Rune Blid och spelar egna och andras visor blandat med roliga historier och kåserier.
Måndag 14 oktober
Underhållning av Håkan Isaksson, gitarr och sång. För övrigt vårt vanliga mötesprogram.
Måndag 11 november
Höstmöte med fastställande av föreningens budget och Verksamhetsplan för 2025. Thomas Eklund från Idrottens Hus föreläser om ”Stora idrottare i Örebro” I stället för bulle till kaffe serveras en smörgås. Som vanligt är det PRO-information och lotterier. Anmälan.
Måndag 9 december
En fin jultradition i PRO Örebro City – vi hälsar Gilleskören välkomna åter! Kaffe med lussekatt och pepparkaka serveras mellan underhållning, PRO-information och vinstutdelning. Anmälan.