Förening Haga

Vår historia

Här kan ni skriva om föreningens historia och hur allt började.

PRO Haga, lite om vår historia

PRO Haga bildades 13 nov 1969. Tog namnet Oxhagens Pensionärsförening, 1989 togs namnet PRO Haga vilket täcker det nuvarande versamhetsområde som är Västhaga, Björkhaga, Solhaga och Oxhagen. Månadsmötet hålls i Hagakyrkan, 2:a onsdagen i månaden utom i juni, juli och augusti. Medlemsavgiften är 300 kr per år.

UTDRAG ur några verksamhetsberättelser om PRO Hagas jubileèr.

1999= 30-årsjubileleum:

18 maj firade föreningen 30-åriga tillvaro med en fest i Universitetrestaurangen där 100 medlemmar och gäster slutit upp för att hylla jubilaren. Förutom mat och dryck hölls högtidstal av distriktets ordförande Erik Carlsson och ett antal gäster uppvaktade med presenter. För den musikaliska underhållningen svarade Roy Svensson från Nora.

2004= 35-årsjubileum:

13 november firade vi föreningens 35-åriga tillvaro med ett samkväm på Scandic hotell, Västhaga. 140 gäster och medlemmar lyssnade till högtidstal av Johnny Lindahl, åt mat och dansade till "Tugubbs". Vi uppvaktade också medlemmar med minst 20 års medlemskap.

2009= 40-årsjubileum:

Förutom uppmärksammadet av de 40 åren på novembermöte firade vi också jubileèt med en fest på Scandic den 20 november. Högtidstal, presenter, mat, dryck och dans till "Ollry s duo" bäddade för en trevlig kväll för de 130 deltagarna.

2019= 50-årsjubileum

50-årsjubileet uppmärksammades genom en utställning under november månad på Haga biblioteket där vi berättade om vår verksamhet idag. I stort sett samma tema presenterade vi i en jubileumskrift.

Narturligvis firade de 50 åren också med en jubileumfest som gick av stapeln 15 november på Scandic Hotell, Västhaga, med god mat , högtidstal, gäster, musik och trevlig samvaro för de c:a 80 deltagarna