Förening Laxå

PIR

Här kan du berätta om din förening eller ve

Aktiviteten ”PRO i rörelse”

PRO Örebro län startade åter upp ”PRO i rörelse”den 1 oktober 2009 och genomför det nu som en tävling mellan distriktets föreningar.

Lokalt fortsätter PRO Laxå-Röfors med aktiviteten och de som deltagit och samlat poäng under året får vara med i dragningen vid kommande årsmöte där man delar ut tre vinster som uppskattning för intresset att motionera.

Regler för ”PRO i rörelse”

Alla motionsformer som omfattar 20 minuter får räknas, även städning, gräsklippning, tvätta bilen mm.

Varje påbörjad 20 minutersperiod ger 1 poäng.

Man får räkna högst 10 poäng per dag.

På bifogad blankett skrivs dagens motionspoäng in i datumrutan och antal motionspoäng summeras ner för varje månad.

Redovisningen sker kvartalsvis och lämnas in i april, juli, oktober och januari månad efter respektive kvartal.

Redovisningen sker till Gullvi Taaler som har blanketter och kan ge mer information, telefon 070 592 63 77

Välkommen att motionera hälsar

PRO Laxå-Röfors

rksamhet.

Här kan ni berätta mer om föreningens verksamhet.