Förening Björkskatan
Kategorier:
Publicerad:

Folke - har lotter på sin lott.
Han är PRO Björkskatans lotteriansvarige

För PRO Björkskatan har försäljningen av Trippelskrapslotter gått fantastiskt bra - 1 600 lotter har sålts under 2022.

Folke Bergman är styrelsens lotteriansvarige. Iklädd i sitt gula förkläde är han en levande reklampelare för PRO:s lotteri. Folke säljer lotterna på alla PRO Björkskatans aktiviter. Genom att köpa en skraplott stödjer man PRO:s verksamhet samtidigt som man har chans att bli miljonär.

Folke säljer även lotter utanför matbutikerna på bostadsområdena Porsön och Björkskatan. Därav texten på förklädet "PRO lotter - Porsön och Björx".

Överskottet från Trippelskrapet möjliggör genomförandet av många verksamheter för landets pensionärer. Tack vare Trippelskrapet kan PRO hålla nere medlemsavgiften.

En lott kan bli det största kapet, om blott du turen har med skrapet.

Text: Webbredaktör