Förening Björkskatan
Kategorier:
Gemenskap och aktiviteter
Publicerad:

Ett medlemsmöte med sång och berättelser från livet.

2023-03-23.
Med humor och värme varvade Bo Beckman berättelser från sitt liv med sånger av Cornelius Vreeswijk, Cecilia Lind och Louis Armstrongs What a Wonderful World.

Med glimten i ögat berättade han om hur han träffade kvinnan som sedermera skulle bli hans livskamrat. Tack vare att hon kom till stadens dansbana i en taxi, kunde han lägligt nog erbjuda henne skjuts hem i sin lilla Volkswagen. Redan dagen efter visste han att han hade träffat sin drömkvinna. De bosatte sig på Björkskatan, där de fortfarande har sin adress, och livet berikades sedan med två barn.

Bo berättade också om sitt arbete som lokförare. Han beskrev tjusningen i att köra tåg mellan Kiruna och Narvik och se snötäckta berg och färgsprakande höstfärger och han talade även om sorgen i att vara orsak till påkörning av de djur som passerade banvallen.

Det var ett nöje att få lyssna till Bo:s berättelser och höra hans djupa stämma sjunga helt utan ackompanjemang.

En trevlig torsdagseftermiddag kunde läggas till handlingarna.

Text: Berit Olofsson