Förening Björkskatan
Gemenskap och aktiviteter
Publicerad:

Vårfesten hos PRO Björkskatan fick golvet att gunga

Medlemmarna hälsades välkomna med en fördrink och fick sätta sig vid vackert dukade bord och avnjuta en god tre rätters middag.

Britt Nilsson Vyöni spelade gitarr och sjöng och fick deltagarna att röra sig i takt med musiken och dansa på stället. 42 personer svängde på höfterna, klappade i händerna och sjöng tillsammans till Britts gitarrackompanjemang.

Festkommittén dukade fram en förrätt, sedan serverades en god varmrätt med fläskfilé och potatisgratäng och som avslutning bjöds på en god pannacotta.

PRO Björkskatans aktiviteter tar nu sommaruppehåll, förutom Qigong och Boule, där deltagarna träffas utomhus under sommarmånaderna.

Höstterminen startar den 19 augusti med en surströmmingsfest. I september är möten inplanerade till den 1:a, 15:e och 29:e september.

Vi önskar dig en trevlig sommar! / Styrelsen

Text: webbredaktör Björkskatan