Förening Vargön

Vår historia

Västra Tunhems Pensionärsförening startade 1 januari 1944. Föreningen bestod vid starten av 60 medlemmar men antalet har under åren stigit till ca 600.

1993 köpte föreningen en egen lokal, gamla konsumbutiken på Gunnarstorpsvägen 12. Redan efter några år hade verksamheten vuxit ut och blivit så stor att lokalen inte räckte till.

Utbyggnaden av PRO-gården antogs på medlemsmötet i oktober 1997 och i december 1998 var lokalen färdig. Mötesverksamheten de senaste åren har varit omfattande med givande och omväxlande program.

Genom Samorganisationen i Vänersborg deltar vi i kommunala pensionärsrådet (KPR) och framför vi våra synpunkter till socialnämnden i kommunen.

PRO-Kontakt röner stor uppskattning bland ensamma och handikappade. Tillsammans med sångkören besöks äldreboenden i Vargön. Då bjuder föreningen på kaffe med dopp.

Här kan ni skriva om föreningens historia och hur allt började.

Sätt en rubrik här om föreningens historia

Här kan ni skriva om föreningens historia och hur allt började.